In Bockholtz verzamelden zich twaalf zijspancombinaties voor de laatste ronde van het DAMCV-kampioenschap. Ongeveer tien van hen namen deel aan de vrije trainingen, die een mooie kans boden om de baanomstandigheden te verkennen en zich voor te bereiden op de tijdtraining. Tijdens de tijdtraining lieten Clohse-Lange zien dat ze in topvorm verkeerden. Zij waren meer dan 2 seconden sneller dan hun concurrenten Hentrich-Lenz en Winkles-Hoffmann, wat hun dominantie in deze sessie benadrukte. De verschillen in snelheid maakten duidelijk dat de strijd om de beste startpositie vooral tussen deze teams zou gaan.
Niet alles verliep echter vlekkeloos. Een aantal teams had problemen met de juiste licenties bij de voorafgaande aanmeldingen die al afsloten op 27 sept. Dit zorgde ervoor dat enkele combinaties niet aan de start konden verschijnen, een teleurstelling voor zowel de teams als de organisatie.
De weersomstandigheden speelden ook een belangrijke rol tijdens deze finale. Door de aanhoudende regenval was het onzeker of de races überhaupt konden doorgaan. Dit weerhield mij ervan om de 2,5 uur durende reis naar Bockholtz te maken, aangezien het risico bestond dat het evenement zou worden afgelast.
Ondanks de obstakels rond de licenties en de slechte weersomstandigheden, bleven de overgebleven teams strijden voor de overwinning in deze laatste DAMCV-ronde.
De volledige uitslagen en de details van de reeksen zijn hieronder te vinden.
Reeks 1
In de eerste reeks zorgde de regen die er viel de vorige dagen voor de nodige uitdagingen, waardoor het vooral aankwam op nauwkeurig rijden en slim gebruikmaken van de beschikbare grip. Onderin het klassement zorgde dit voor wat tumult, maar vooraan bleef de strijd spannend. Hentrich-Lenz wisten telkens voor Clohse-Lange te blijven, ondanks dat ze wiel aan wiel reden met slechts enkele seconden verschil tussen hen. Uiteindelijk wisten Hentrich-Lenz als eerste de finish te bereiken, met Clohse-Lange kort daarachter op de tweede plaats. De derde plaats ging naar Winkles-Hoffmann, die met een achterstand van ruim 1 minuut en 40 seconden op de winnaar nog wel in dezelfde ronde bleven. Vanaf de vierde plaats werden alle teams gedubbeld, waaronder J-P Clohse en Yannic Willems die wel wisten op te schuiven van tien naar plaats zeven.
1 223 Christian Hentrich / Simon Lenz
2 9 Andreas Clohse / Tobias Lange
3 242 Kilian Winkels / Marcel Hoffmanns
4 22 Marvin Knübben / Tobias Moos
5 46 Jörg Euskirchen / Adrian Unzeitig
6 10 Thomas Hoffmann / Dennis Rüwe
7 91 Jean-Pierre Clohse / Yannic Wilmes
8 64 Georg Müller / Ben Gutekunst
9 79 Dirk Euskirchen / Klaus Schlösser
10 27 Ralf Hilt / Lars Hilt
11 4 Rolf Begemann / Michael Fröhlich
12 111 Andreas Rupprecht / Ruben Wiebe
Reeks 2
Reeks twee ook weerom 15 min+1 ronde op dit circuit, met Clohse-Lange als snelste uit het startgebeuren, meteen werd ook een gaatje geslagen op Hentrich-Lenz en Winkels-Hoffmann.
Maar in de derde ronden zagen we Henrtich-Lenz aan de leiding rijden voor Winkels-Hoffman en J-p Clohse-Wilmes, Geen Clohse-Lange meer vooraan en weg met kapot motorblok uit wedstrijd en zo lag de baan voor Hentrich-Lenz open naar de overwinning in Bockholtz. Voor plaats drie in de eindstand werd het tellen geblazen, maar liefst drie teams met de zelfde punten.
1 223 Christian Hentrich / Simon Lenz
2 242 Kilian Winkels / Marcel Hoffmanns
3 91 Jean-Pierre Clohse / Yannic Wilmes
4 46 Jörg Euskirchen / Adrian Unzeitig
5 22 Marvin Knübben / Tobias Moos
6 10 Thomas Hoffmann / Dennis Rüwe
7 64 Georg Müller / Ben Gutekunst
8 4 Rolf Begemann / Michael Fröhlich
9 79 Dirk Euskirchen / Klaus Schlösser
DNF
10 9 Andreas Clohse / Tobias Lange
1127 Ralf Hilt / Lars Hilt
Dagtotaal Bockholtz
1 223 Christian Hentrich / Simon Lenz 50
2 242 Kilian Winkels / Marcel Hoffmanns 42
3 91 Jean-Pierre Clohse / Yannic Wilmes 34
4 46 Jörg Euskirchen / Adrian Unzeitig 34
5 22 Marvin Knübben / Tobias Moos 34
6 9 Andreas Clohse / Tobias Lange 33
7 10 Thomas Hoffmann / Dennis Rüwe 30
8 64 Georg Müller / Ben Gutekunst 27
9 79 Dirk Euskirchen / Klaus Schlösser 24
10 4 Rolf Begemann / Michael Fröhlich 23
11 27 Ralf Hilt / Lars Hilt 21
12 111 Andreas Rupprecht / Ruben Wiebe 9